Kundcase | Galvin Green | Jetshop success stories

Galvin Green og Jetshop gjør det enkelt å gå globalt

Galvin Green har bevist at ekspansjoner til nye markeder ikke trenger å føles overveldende, men kan gjøres enkelt og smidig. Spesielt hvis varemerket gjør grundig research og gjennomfører omfattende tester. I det siste har Galvin Green ekspandert stort, og nå skal bedriften etablere seg i enda flere markeder sammen med Jetshop. I dette caset kan du lese om samarbeidet og strategien bak suksessen. 

+62%

Økt mobilkonvertering

+283%

Økt omsetning (mobil)

+91%

Flere transaksjoner

Bakgrunn 

Galvin Green produserer og selger golfklær. Varemerket drives med lidenskap og vilje til å inspirere folk til å begynne med sporten ved hjelp av god kvalitet. 

I dag er Galvin Green representert i hele EU samt i USA og Canada. De fortsetter å vokse og har som visjon å agere globalt, men samtidig virke lokalt. Dette innebærer at de vokser med digital first-stragegi og at de legger stor vekt på sine e-handelsløsninger. 

Målgruppe
Målgruppen er den potensielle golfentusiasten, uansett hvor den befinner seg. 

«Jetshops måte å analysere siden på gjør at vi raskt kan finne ut hva som fungerer og ikke fungerer, samtidig som vi vi lærer oss veldig mye. «

Galvin Greens strategi for ekspansjon 

Velger marked med omsorg 

Før man velger et nytt marked, undersøkes markedets struktur og konkurrenter. 

– Vi ser på hvordan markedet er strukturert for golfere, for eksempel hvorvidt det er trangt mellom konkurrerende aktører. 

Begynner med plan, tanke og strategi 

En av de viktigste delene i det innledende arbeidet er å undersøke målgruppens vaner og behov. Galvin Green undersøker alltid hvordan trafikken ser ut for sin målgruppe og hva de interesser seg for, og bygger tilstedeværelse ut fra det.  Alt ut fra en nøye uttenkt budsjettplan for hvor mye ekspansjonen kan koste. 

– Det begynner alltid med en plan, tanke og strategi. Alle markeder har sine egne spilleregler som vi tilpasser oss etter. For eksempel innsalgsperiode. 

Med løpende analyser av fraktmetoder 

Med løpende analyser av konvertering ut fra fraktmetode, sikrer Galvin Green at deres fraktløsninger fungerer. 

– Hva skjer hvis man tilbyr fri frakt som et alternativ? Fraktmetode er en viktig del, og vi kommer til å jobbe videre med analyse av fraktalternativene. Vi legger størst vekt på å tilby fraktmetoder som det lokale markedet etterspør. 

Gjør leksen angående toll  

– Hvis du ikke undersøker hvordan tollsystemene fungerer, vil det dukke opp uventede kostnader. Derfor er det alltid godt å ha Jetshop som partner.

Derfor er Jetshop Galvin Greens partner 

Valget falt på Jetshop, og avgjørelsen ble tatt via konsulenter som syntes at Galvin Greens størrelse og reise passet Jetshops forretningsmodell, tekniske kompetanse og strategi. Noe som raskt ble bekreftet. 

– Fra dag én har det vært et kjempegodt samarbeid.  Jetshop bryr seg virkelig. De holder kontakten kontinuerlig og hjelper oss forbedre vår digitale e-handelstrategi. 

Jetshops funksjonalitet passer Galvin Greens 

Jetshop har funksjonalitet som lar markedsføringsteamet enkelt styre siden.  

– Det vi liker best er hvordan vi kan håndtere hver landsspesifikke side og kanaler. Hvordan vi ser over frakter og velger hvilke bilder vi vil ha. Den friheten vi får er er en viktig grunn til at vi valgte Jetshop, og det er også derfor vi trives så godt med samarbeidet.   

Med analyser som gjør det enklere å planlegge framtiden. 

– Derfor er det alltid godt å ha Jetshop som partner. Deres måte å analysere siden på gjør at vi raskt kan finne ut hva som fungerer og ikke fungerer, samtidig som vi vi lærer oss veldig mye. 

E-commerce Strategy Manager har ordet

Oskar Tornberg er ESM hos Jetshop, og har jobbet tett med Galvin Greens markedsteam siden samarbeidet begynte. Han ser at ekspansjonen skjer i linje med bedriftens allerede progressive posisjon der fokus ligger på høyt driv og kundenærhet.

– Galvin Green har siden starten hatt et veldig stort fokus på salg utenfor Sverige. 

Det merkes tydelig i annonseringen som styres lokalt basert på sesong og land. En annen ting jeg synes de skiller seg ut på, er hvordan de jobber løpende med sine valg av fraktmetoder for å møte kunden. De forstår betydningen av å kunne tilby kunden rett leveringsalternativ i rett land, og er ikke redde for å teste forskjellige varianter i forskjellige markeder for å finne riktig løsning.

Oskar framhever også hvor drivende Galvin Green er når det gjelder å forbedre kundeopplevelsen. 

– Galvin Green er nysgjerrige, og det er veldig morsomt å jobbe med en kunde som hele tiden vil forbedre kundeopplevelsen. Sammen analyserer vi siten løpende, og samtidig ser vi etter passende tredjepartsleverandører som kan bidra til en forbedret e-handelsopplevelse. 

Noen funksjoner som nå finnes på siden, er «Complete the look» slik at kundene enkelt kan finne alle plaggene modellen har på seg. Kombinert med Jetshops pakkemodul som brukes til «Shop-the-look» av golfspillernes antrekk, blir det lett for kunden å finne en stilig helhetsoutfit – noe som har ført til økt ordreverdi.

– Det siste året har vi også blant annet implementert Yotpo. Det har vi gjort for at kunder globalt som ikke har hatt mulighet til å prøve klærne skal kunne lese hva andre kunder sier, og anmeldelsene taler for seg selv. 

Avslutningsvis ser han lyst på framtiden. 

 – Det er gøy, men ikke overraskende at Galvin Green har framgang. De har ikke bare produkter i absolutt toppkvalitet, men er også en svært målbevisst og herlig gjeng! 

Dette er bare begynnelsen, og det finnes mange spennende planer framover.

Hvordan kan vi hjelpe deg?